Mini cup cakes

Jag gjorde även söta mini cup cakes till min dotters kalas. Formarna eller vad man ska kalla dem för fick jag i present så dem vet jag tyvärr inte vart dem kommer ifrån, men dem kom till användning efter bara ett par veckor =)
 
 
 
 
 

Barbie-tårta

När Alice fyllde 5 och skulle ha barnkalas så ville hon ha en barbie-tårta
Jag gjorde det enkelt för mig och gjorde en god frosting som jag färgade rosa och använde samma frosting mellan varje lager. Som en amerikansk tårta. Den innehöll bland annat philadelphiaost och grädde. 
 
Barbiens ben lindade jag in i folie för att den inte skulle bli förstörd när bitarna skars upp. Så när tårtan var uppäten så hade hon en helt ny barbie att leka med =)
 
 
Rosa sugar paste använde jag till överdelen. Blommorna är gjorda av marsipan. Silverkulor. 
 

Pippi-tårta med guldpengar

Min dotter älskar Pippi så när hon fyllde 2 år så skulle hon såklart få en pippi-tårta!
Stacey och pippi badar i guldpengar
 
 
 
Om jag inte minns fel så innehåller den ljusa bottnar, vaniljmousse, hallon och grädde
Dekorerad med guldpengar (som plockas bort och delas ut till överlyckliga barn innan bitar skärs upp =), chokladpinnar och figurer gjorda i marsipan 
 
 

Fruktigelkott

När man inte får bjuda på tårta eller glass på dagis så får man hitta på något annat 
En fruktigelkott fick min dotter ta med sig när hon fyllde 2 år i somras
 
 
Fruktspett med jordgubbar, vindruvor, russin, melon och...var det persika? =) 
 

RSS 2.0