Min 30 års tårta

Till min födelsedag gjorde jag en trevåningstårta med mina favoritfärger. Även denna är red velvet cake med whipped Cream cheese frosting som jag länkade receptet till i förra inlägget. Den är såå saftig och god. Denna blandade jag i krossad choklad i bottnarna eftersom jag älskar choklad. Supergott!
 

Mors dag tårtor

Här kommer bilder på två mors dag tårtor som jag gjorde. Tyvärr blev det väldigt dåliga bilder med fel färger, banden är av sugarpaste och rosa, inte röda! Den översta är en Modernare prinsesstårta- ljusa bottnar, vaniljkräm, glasskräm, färska hallon, grädde, marsipan och sugarpaste. Den undre är en red velvet cake med whipped Cream cheese frosting. Täckt med marsipan och dekorerad med sugar paste. Receptet till den hittar ni här http://www.bengtssonsbaksida.com/2011/02/red-velvet-cake.html Men tårtan blev inte röd utan mer brunrosa. Jag läste inte så noga i receptet hur mycket det skulle vara och trodde det räckte med en flaska hushållsfärg plus lite pastafärg, men det gjorde det inte. Jättesaftig och god blev den iaf!!!
 

Volvotårta och choklad- och hallonmoussetårta

En choklad- och hallonmoussetårta gjorde jag till brorsans födelsedag. Jag gjorde hallonmoussen som ni tidigare fått receptet på och min favorit chokladmousse. Gjorde även en chokladbotten som är saftig och god. Den här moussetårtan är helt vegetarisk! Många mousser innehåller ju tyvärr gelatin.
 
 
Han fick även en volvotårta. Den blev lite nersjunken men så blir det när det sitter ett gäng mellsingar på väg till fest i bilen. Tidsbrist. Men tyckte att det inte gjorde något eftersom den här biltårtan skulle bli mer kul än fin.
Innehåller ljusa bottnar, hallonmousse och chokladmousse, lite grädde
 
 
 
 

RSS 2.0