Biltårta Mitsubishi evo x

Ni som följer sockersött på facebook har redan sett den, men här kommer den igen och bakifrån med
 
Knallorange Mitsubishi evo x
 
Innehåller vaniljmousse, chokladpudding, ljusa bottnar, grädde och är täckt med orange sugar paste och svart marsipan. Målade detaljer med ätbar färg. 
 
Redo för att täckas med sugar paste
 

Barbietårta

Min första ovanliga tårta jag gjorde var en barbietårta för många år sedan. Det syns att det var min första =) Men så hade jag väldigt bråttom med. Fick kämpa med marsipanen eftersom jag hade en vanlig kavel och kavlade ut på en köksbänk...vilket inte funkar så bra..åtminstonde inte utav florsocker.
Men min systerdotter blev iaf jätteglad för tårtan, vilket var huvudsaken =) Lååånga fina skivor blev det.
 

New York Blueberry and Raspberry Cheesecake

Våran nyårsefterrätt blev New York Blueberry and Raspberry Cheesecake. Använde mig utav samma recept som förra gången men kokade ca 1dl hallon som jag sedan silade och hällde ned i smeten efter chokladen. Jättegott!
 
God fortsättning!
 
 

RSS 2.0