Nalle Puh tårta och choklad- och pärontårta

Till en familj som är tokiga i disney gjorde jag en Nalle Puh tårta till deras släktträff. Den blev mycket uppskattad =) Och nej, jag dränker inte nalle puh, han badar!
 
Nalle Puh tårtan innehåller ljusa bottnar, chokladmousse, vaniljmousse, grädde, kolasås, marsipan och ätbar färg.
Choklad- och pärontårtan innehåller ljusa bottnar, pärongrädde, vaniljkräm, chokladmousse, marsipan, chokladganach,
 
 
 

Sockersött finns på facebook

Gilla sockersött på facebook för att se mina tårtor innan dem kommer upp här i bloggen
 
http://www.facebook.com/TartorOchAndraBakverk
 
 

Päron- och chokladtårtor

Till mammas 55 års fest gjorde jag två stycken päron- och chokladtårtor dekorerade med marsipanpäron
 
Ljusa bottnar, chokladmousse, vaniljkräm, päronbitar, pärongrädde, marsipan, ganach
 
 
 

35 års tårta

Till Flori (som betyder blomma) gjorde jag en rosa och lila marsipantårta med ett lila sidenband runt om
 
Ljusa bottnar, blåbärsmousse, vaniljmousse, grädde, marsipan, choklad silverhjärtan, ej ätbart sidenband
 
 
 
 

1 års tårta

När ens första barn fyller 1 år känns det som att det är extra viktigt att det blir bra. Att hon/han får den finaste tårtan som är oförglömlig.
 
Därför lade jag ner extra mycket tid till den här tårtan. Den skulle vara vit och rosa och det fick gärna vara fjärilar, glitter, änglar och hjärtan. Jag fick med alltihop. Flickans vingar är en fjäril som står lutad mot hennes rygg så att det ska påminna om en ängel.
 
Ljusa bottnar, hallonmousse, vaniljmousse och vaniljsmörkräm
Dekorerad med marsipan, lite sugar paste, glitter, shimmer gel, ätbara färger
 
 
 
 
 

30 års tårta x2

När Lisa fyllde 30 firade hon sin födelsedag vid 2 olika tillfällen. Därav de två olika tårtorna.
 
Först blev det en vit och turkouse tårta med blåbärsmousse och vaniljmousse.
 
Den smälte i munnen sa hon =)
 
 
 
 Sen blev det en våningstårta med varma färger, brunt, guld och beige
 
 
 

RSS 2.0