Fars dag tårtor

Fars dag har varit och jag hade fullt upp med tårtbaket. Hade min dotter klängandes runt benen samtidigt som jag jag gjorde dem. Men tillslut blev dem klara, även om det tog jäkligt lång tid! Två av tårtorna är Lomelinos recept. Hennes blev finare. Jag hade ingen form på 15cm i diamter så fick ta en 22cm form.
 
Den här hallonbrownietårtan fick min pappa
 
 
Supergod blev den, men som sagt inte lika fin som Lomelinos. http://www.recept.nu/linda_lomelino/kakor_och_tartor/frukt_och_bar/hallonbrownie/
Men hade ju som sagt inte någon form på 15cm diameter och ingen bra kamera :S
 
Riktigt saftig och god var den! Det var dock lite snålt med marängsmörkräm i receptet så det var knappt att det räckte att täcka min tårta.
 
Gjorde en tårta till min bonuspappa med
Blåbärstårta med citronmarängsmörkräm
 
 
Jättegod och saftig den med!
 
Tyvärr inga bra bilder
 
Tårtan till min dotters pappa, min sambo, kommer i nästa inlägg =)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Fin! Har själv tänkt prova den spritsningstekniken nån gång framöver.

2012-12-02 @ 19:56:41
URL: http://xn--annastrtor-65a.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0