Min sambos fars dag tårta

Till min sambo gjorde jag en jättesaftig och god blåbärstårta med egen frosting. Jag ville ha en marängfrosting utan smör i så jag blandade i philadelphiaost istället och lite smält vit choklad, vaniljkräm och vispad grädde. Jag smakade mig fram och resultatet blev riktigt bra om jag får säga det själv =)
 
Min sambo som egentligen inte är så förtjust i tårtor älskade den och min syster sa att det var den godaste tårtan hon har ätit.
 
Blåbärsbottnarna är Linda Lomelinos recept och hittas här
Hennes blogg hittar ni här
 
Jag blandade i lite blå pastafärg och spritsade rosor
Det är inte riven ost ovanpå utan riven vit choklad =)
 
Sedan testade jag att strö lite strössel på för att göra den lite julig
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0