Mina första marsipantårtor

Mitt intresse för att göra fina tårtor började när min dotter skulle döpas. Jag ville att hon skulle ha fina och lite ovanliga tårtor när hon döptes så därför började jag lära mig själv genom att söka runt på internet och köpa tårtböcker. Det var en hel del jobb men för att vara mina första marsipantårtor så blev jag nöjd. Jag tänkte även på hennes 1-års dag när intresset för tårtor växte fram, jag ville att hon skulle ha en speciell tårta på hennes första födelsedag. Bilden på den tårtan kommer i ett annat inlägg.

Så här blev iaf hennes doptårtor



Ljusa bottnar, glasskräm, chokladfluff, spacklad med smörkräm smaksatt med vanilj.

Dekorerat med marsipan sockerkulor, smält choklad, ätbar färg och rosa sidenband (ej ätbart). 

Och här är lilla prinsessan i sin fina dopklänning tillsammans med mormor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0