Staceys 1-års tårta

I somras fyllde min lilla ängel 1år och på hennes första födelsedag så ville jag att hon skulle ha den finaste tårtan som jag bara kunde göra.
 
Så här blev hennes våningstårta med sugarpastebadankor som liknar hennes egna badankor som hon älskar
 
 
Ljusa bottnar, geischafluff, glasskräm, spacklad med vaniljsmörkräm
 
Täckt och dekorerad med marsipan, sugarpaste, ätbart shimmergele och silvertråd (ej ätbar)
När man gör en våningstårta så behöver man sätta ned stödpinnar i understa tårtan och lägga någon form av underlägg som stöd så att inte den översta tårtan blir för tung så hela tårtan sjunker ihop. Jag använde mig utav ett tårtunderlägg av plast som jag klippte till rätt storlek. 
Ser kanske ut som att tårtan har sjunkit ihop eftersom undre delen är rundad, men så är dock inte fallet =)
Bokstäverna blev lite för stora för tårtan. Det blev så eftersom jag gjorde bokstäverna innan tårtan var klar.
Men annars blev jag nöjd med den =) Amerikansk inspirerad. 
 
Här är födelsedagsbarnet med tårtan
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0