Regnbågs- och enhörningstårta

En tårta i regnbågens färger med en söt enhörning på. Gjorde den som en my little ponny häst eftersom jag tycker dem är sötast. Blev riktigt nöjd med den här tårtan, synd att färgerna inte gör sig på bild.
Jag färgade Örebros egna marsipan (som är den bästa enligt mig) så att det skulle matcha färgerna på strösslet som jag fäst med hjälp av ätbart lim runt tårtan. Strösslet hittade jag på ica, inte dyrt alls!
 
 
Det som är vitt på hästen gjorde jag utav sugar paste för att det inte sjunker ihop som marsipan gör.
 
 
 
Den här utsikten hade jag med trevligt sällskap och rosevin när jag förberede dekorationerna
 
 
Tårtan innehöll ljusa bottnar, blåbärsmousse, vaniljmousse och vit chokladsmörkräm
 
Det var Linneas kalastårta. Till hennes födelsedag gjorde jag den här tårtan, som inte skulle vara lika speciell.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0